data wydania: | 23 maja 2022 |
---|---|
dane szczegółowe: | ZOBACZ WIĘCEJ |
Najnowsze, czwarte wydanie światowego bestsellera
Ponad 24000 egzemplarzy sprzedanych w Polsce
Powiedzenie „Kto nie ma w głowie – ten ma w Photoshopie” trafnie określa dzisiejsze rozumienie fotografii. Światło w fotografii. Magia i nauka przypomina jednak o tym, że to warsztat jest podstawą każdej profesji. Zdjęcia można robić nawet pudełkiem z dziurką, niepotrzebne są miliardy pikseli, skomplikowana lektronika czy układy optyczne warte tyle, co dobry samochód. Ale żadna fotografia nie powstanie bez udziału światła. Dla wielu fotografów ta książka stanie się praktycznym podręcznikiem pomocnym w świadomej pracy z najważniejszym narzędziem, jakim jest właśnie światło.
Wacław Wantuch
Bez światła nie ma fotografii – wie o tym każdy. Tylko nieliczni potrafią jednak tak nad nim zapanować, by osiągnąć na zdjęciu zamierzony efekt. Dzięki tej książce zawiłości prawidłowego oświetlania nawet najtrudniejszych scen staną się... jasne. Każde zagadnienie zostało zilustrowane czytelnymi grafikami i zdjęciami poglądowymi. Dzięki temu nawet początkującym amatorom książka dostarczy informacji, które będą mogli wykorzystać w codziennym fotografowaniu. Profesjonaliści otrzymają natomiast szansę na uporządkowanie i pogłębienie swojej wiedzy. Książkę tę polecamy wszystkim miłośnikom fotografii.
Redakcja Fotopolis.pl
Czwarte wydanie zawiera:
Fotografia nie istnieje bez światła. To ono powoduje, że na filmie lub światłoczułej matrycy zapisany zostaje obraz tego, co fotografujący zobaczył lub wymyślił. Talent i wrażliwość autora są bez wątpienia konieczne, ale by zdjęcie miało siłę przekonywania, potrzebne jest jeszcze uwodzące widza magiczne działanie światła. Właśnie dzięki relacji światła i cienia rodzi się wrażenie trójwymiarowości na płaskiej fotografii, a kontrast walorów i barw wzmacnia energię przekazu. Fotograf, aby być kreatywnym twórcą obrazu, musi całkowicie panować nad światłem.
Książka Fila Huntera, Stevena Bivera, Paula Fuqua oraz Robin Reid jest wielką pomocą w zgłębianiu tajników światła. Autorzy w niezwykle klarowny sposób opisują najbardziej skomplikowane sposoby posługiwania się światłem. Analizują najtrudniejsze tematy, jakimi są fotografia szkła czy metalu, i pokazują metody pokonywania trudności, które bez wątpienia stwarza fotografowanie czarnego na czarnym i białego na białym. Krótki wstęp wyjaśnia, czym jest światło i jaka jest jego natura. Następne rozdziały zawierają wyłącznie wiedzę praktyczną, niebywale przydatną w codziennej pracy fotograficznej.
Jako najważniejszy element budowania dobrego oświetlenia autorzy podkreślają związek między kątem ustawienia światła względem obiektu a kątem, z jakiego aparat fotograficzny patrzy na obiekt. Zwracają też uwagę na rolę wielkości źródła światła w poprawnym oświetlaniu trudnych tematów. Podpowiadają szczegółowe rozwiązania prowadzące do tworzenia magicznych obrazów, którym widz nie będzie mógł się oprzeć. Dzielą się wiedzą aż do najmniejszego drobiazgu, z niczego nie robiąc tajemnicy. Większość opisywanych przykładów dotyczy fotografii studyjnej, gdyż zwykle w atelier powstają współczesne fotografie zawodowe, ale ta wiedza może być wykorzystana w każdej sytuacji i w każdym miejscu, bo podane zasady są uniwersalne. Książka jest napisana zrozumiałym językiem, umożliwiającym szybkie przyswojenie nawet bardzo skomplikowanych opisów oświetlenia.
Światło w fotografii. Magia i nauka to lektura obowiązkowa dla wszystkich myślących poważnie o fotografii i pragnących całkowicie panować nad tym, co znajdzie się na zdjęciu. Dzięki przyswojeniu wiedzy zawartej w tej książce, światło – będące siłą sprawczą fotografii – zostanie całkowicie ujarzmione i podporządkowane autorskiej wizji kadru, a widz znajdzie przyjemność w smakowaniu kuszących obrazów fotograficznych.
Andrzej Zygmuntowicz
Steven Biver to fotograf reklamowy z ponad dwudziestoletnim stażem, specjalizujący się w fotografowaniu martwej natury, w portretowaniu, wykonywaniu fotomontażu i w cyfrowym przetwarzaniu obrazów. Na liście jego klientów znajdują się takie firmy, jak Johnson & Johnson, USDA, Condé Nast i IBM. Otrzymał nagrody i wyróżnienia pism „Communication Arts”, „Graphis”, „How Magazine” i od firmy Adobe, która – by zainspirować innych fotografów – umieściła prace Bivera na płycie z dodatkami do programu Photoshop.
Paul Fuqua od 35 lat zajmuje się zawodowo fotografią ilustracyjną i przyrodniczą. W 1970 r. założył własną firmę producencką, skupiającą się na wykorzystaniu metod wizualnych w nauczaniu. Jest autorem wielu materiałów edukacyjnych i szkoleniowych z różnych dziedzin, takich jak prawo, bezpieczeństwo publiczne, historia, nauki ścisłe i ochrona środowiska. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wyprodukował materiały edukacyjne z zakresu nauk przyrodniczych i zarządzania zasobami naturalnymi.
Fil Hunter był znanym i cenionym fotografem, specjalizującym się w fotografowaniu martwej natury, w fotografii ilustracyjnej oraz w tworzeniu efektów specjalnych w reklamie; jego kariera trwała ponad trzy dekady. Klientami Huntera byli m.in.: America Online, „US News & World Report”, Time-Life Books, „Life Magazine”, National Science Foundation i „National Geographic”.
Wykładał fotografię na uniwersytecie i pracował jako konsultant techniczny przy produkcji wielu publikacji fotograficznych. Był trzykrotnym laureatem Virginia Professional Photographer’s Grand Photographic Award.
Robin Reid zajmuje się profesjonalną fotografią od ponad 30 lat. Pracowała dla wielu sądów federalnych (Sądu Najwyższego USA, Sądu Podatkowego USA, Sądu Apelacyjnego USA dla Okręgu Federalnego i innych), a także dla firm Domino’s Pizza, Time-Life Books, McGraw-Hill, American Management Corporation, Diabetes Forecast oraz Heckler & Koch. Zdobyła wiele różnych nagród przyznanych jej przez Virginia Professional Photographers Association, w tym za najlepszy portret dziecka. Przez wiele lat prowadziła w Art League of Aleksandria zajęcia poświęcone zarówno portretowi studyjnemu, jak i wykorzystywaniu narzędzi fotograficznych. Wraz z Filem Hunterem jest współautorką książki Focus on Lighting Photos.
Liczba stron: | 390 |
---|---|
Format: | 165 x 240 |
Oprawa: | miękka |
ISBN: | 978-83-7579-850-0 |
Data wydania: | 23 maja 2022 |
Tłumacz: | Paweł M. Kazimierczak, Przemysław Imieliński |